|
Изследване на университета на Пенсилвания показва, че някои хора, като например атлетите, се нуждаят от по-голяма консумация на вода, съобщи Би Би Си. Изследователите обаче открили малко доказателства, че прочистването на организма от токсините чрез поглъщане на големи количества вода подобрява здравето. Британски експерти в областта на храненето все пак се придържат към препоръките да се изпиват 6-8 чаши вода дневно. Няма категорични доказателства за благотворния ефект от изпиването на големи количества вода, уверяват авторите на изследването. Различни аргументи са използвани, за да се оправдае изпиването на по-голямо количество вода. Твърди се например, че поглъщането на голямо количество вода помага да се изхвърлят токсичните химикали от организма, да спре главоболието, да се консумира по-малко храна и дори да се съхрани доброто състояние на кожата. Д-р Дан Негояну и д-р Стенли Голдфарб заявяват, че докато дехидратацията може да бъде вредна, малко са доказателствата, че поглъщането на големи количества вода има благотворен ефект. На практика няма данни, които да подкрепят препоръките на американски експерти да се изпиват 1,8 литра вода дневно, отбелязват изследователите. Резултатите от изследването са публикувани в Journal of the American Society of Nephrology. БТА
|