-
Търси в новини
Търси в галерии
-
Чети Actualno.com през
- |
- Вход
- |
- Регистрация
Търси в новини
Търси в галерии

Възприемането само на някои от елементите, характерни за Средиземноморската диета, може да намали риска от рак с 12 процента, твърдят британски учени, цитирани от Би Би Си.
Отделно изследване показва,
че консумацията на броколи понижава риска от рак на простата при мъже, предразположени към злокачественото заболяване.рекламаСредиземноморската диета е богата на плодове, зеленчуци, зехтин, риба, зърнени храни.
В изследване, обхванало 26 000 гърци, специалисти от Харвардския университет установили, че само използването на по-голямо количество зехтин намалява риска от рак с 9 процента.
Други две промени - повишаването на консумацията на бобови храни - боб, грах и леща, и ограничаването на червеното месо, са свързани с 12-процентно понижение на опасността от злакочествени заболявания.
Данните от проучване на специалисти от Центъра за изследване на храните в Норич показват, че няколко допълнителни порции броколи седмично намаляват риска от рак на простатата за мъжете.
Учените открили, че благоприятният ефект се дължи на съединението изотиоцианат, което предизвиква редица генетични промени - отключва гени, участващи в борбата срещу рака и изключва други, подхранващи туморите. Авторите на изследването допълват, че подобни свойства имат и други кръстоцветни растения, съдържащи изотиоцианат - брюкселското зеле, карфиолът, зелето, рукулата, кресонът и хрянът.
Татуирането на коса стана хит на Острова
Бойко е мечтана компания за Свети Валентин
Светът е по-щастливо място
Преследвач на Мадона избягал от психиатрия
Снимка по бельо на гаджето на Фернандо Алонсо се озова в сайт за компаньонки
Търси в новини
Търси в галерии