• Търси в новини

    Търси в галерии

  • Чети Actualno.com през
  • |
  • Вход
  • |
  • Регистрация
София  -6°


04.09.2008 08:39 Добави в списък за четене

Пушенето е по-вредно за жените, отколкото за мъжете

photo of 'Пушенето е по-вредно за жените, отколкото за мъжете'
Норвежки изследователи заявиха, че жените пушачки получават инфаркт близо 14 години по-рано от жените, които не пушат. Снимка: sxc.hu

Жените, които пушат, могат да развият сърдечни болести на приблизително същата възраст, както мъжете пушачи, заличавайки разликата между двата пола, сочат резултатите от норвежко изследване, цитирани от Асошиейтед прес.

Те бяха представени пред Европейското дружество по кардиология. Норвежки изследователи заявиха,

реклама
че жените пушачки получават инфаркт близо 14 години по-рано от жените, които не пушат.

При мъжете тази разлика е около 6 години.

"Това не е малка разлика", заяви кардиоложката Силвия Приори от Научния институт в Павия, Италия.

Жените трябва да си дадат сметка, че са засегнати много повече от мъжете, когато пушат, допълни д-р Приори, която не е участвала в изследването. Д-р Мортен Грундвиг и колегите му от Лилехамер анализирали данни за 1784 пациенти, получили за пръв път инфаркт и хоспитализирани в града.

Било установено, че мъжете за пръв път получават инфаркт на 72-годишна възраст, ако не пушат, и на 64 години, ако са пушачи.

Колкото до жените, те за пръв път получават инфаркт на 81-годишна възраст, ако са непушачки, и на 66 години, ако пушат.

След като били взети под внимание други рискови фактори, като кръвно налягане, ниво на холестерола и диабет, изследователите заключили, че разликата за жените е средно 14 години, а за мъжете - 6 години.

Предишни изследвания целяха да се установи дали има разлика между двата пола, що се отнася до риска от пушенето, но не достигнаха до категорични заключения.

Лекарите отдавна подозират, че женските хормони осигуряват защита на жените срещу сърдечните болести.

Смята се, че естрогенът увеличава нивото на добрия холестерол и позволява на стените на кръвоносните съдове по-лесно "да се отпуснат", намалявайки риска те да се запушат.

Грундвиг е на мнение, че пушенето може да накара жените да навлязат в менопауза по-рано, като ги прави по-слабо защитени срещу инфаркт.

"Пушенето може да заличи естественото предимство на жените", заяви д-р Робърт Харингтън, преподовател по медицина в университета Дюк и говорител на Американския колеж по кардиология.




Сподели в:    

Рейтинг на статията: 3.9 от 5 - actualno.com

реклама

31-минутният секс е лечебен Първи победител в играта "Шоколад и почивка"! Женят овен и сърна за Св. Валентин Топ модел: Натискът върху манекените да са слаби е ужасяващ Лилавите катерици съществуват Астрономи откриха извънземен инкубатор на живот Сталоун и Шварценегер в болница Кейт и Пипа най-използвани от медиите  Как да избегнем конфузните моменти в романтична вечеря на Св. Валентин Разбраха защо зебрите имат райета Живеещите на семейни начела са по-щастливи от женените „Едуард Ножиците” взе голямата награда на Done in 60 seconds (Видео)

още от Любопитно

31-минутният секс е лечебен 31-минутният секс е лечебен
След подробен анализ на биохимичните процеси, протичащи в човешкото тяло по време на секс, изследователите откриха, че сексът, който трае 31 ...


Първи победител в играта "Шоколад и почивка"! Първи победител в играта "Шоколад и почивка"!
И така, най-новата и вкусна игра на КИТ КАТ и Actualno.com "Шоколад и почивка" вече си има своя пръв победител.Късметлията от първия ден на играта се ...


Женят овен и сърна за Св. Валентин Женят овен и сърна за Св. Валентин
За празника на влюбените Свети Валентин управата на китайска зоологическа градина ще бракосъчетае романтично обвързани овен и сърна, които са ...


Лилавите катерици съществуват Лилавите катерици съществуват
Противно на повечето хора по света, семейството на Пърси и Кони Емърт от Джърси Шор, Пенсилвания, не харесва катериците. Всъщност, американците се ...


Българската любов към шоколада Българската любов към шоколада
Шоколадът винаги е бил едно от най-популярните изкушения и причините за това са много. Не само че е невероятно вкусен, но той е и изненадващо полезен ...






         

интернет реклама
2003-2012 Actualno.com Всички права запазени.
Интернет изданието е част от медийна група WebGround.
Actualno.com е колокиран в
telepoint