| |
Калциевите добавки, приемани от здрави деца, за да се увеличи плътността на костите им, вероятно не предотвратяват фрактурите, сочат резултатите от австралийско изследване, публикувани в сп. "Бритиш медикъл джърнъл".
Като анализират 19 изследвания, обхванали близо 3000 деца, учени от изследователския институт Мензис в Тасмания установиха, че при децата, приемащи калциеви добавки, се наблюдава малко увеличение на плътността на костите на ръцете, но не и в таза и долната част на гръбначния стълб. Увеличението на минералната костна плътност у децата, приемащи калциеви добавки, е незначително и е малко вероятно да предотврати риска от фрактури, заяви главният автор на изследването Таня Уинзънбърг.
Увеличението на костната плътност у децата, приемащи калциеви добавки, е едва 1,7 процентно в сравнение с децата, които не приемат калций. Освен това няма ефект относно ставащите по-късно в живота фрактури в таза и на лумбалните прешлени. В рамките на изследванията децата на възраст между 3 и 18 години приемали калциеви добавки или фалшиви хапчета за периоди от 8,5 месеца до 7 години.
Уинзънбърг и колегите й изследвали здравината на костите на децата, като използвали тестове за костна плътност. Те установили, че увеличението й в таза и гръбначния стълб е едно и също в двете групи деца и едва малко по-голямо в костите на ръцете в групата, приемаща калциеви добавки. Остеопорозата при жените улеснява фрактурите и представлява сериозен здравен проблем. Според резултатите от широкомащабно американско изследване, публикувани през февруари, калциевите добавки и витамин D осигуряват ограничена защита срещу риска от фрактури при възрастните жени.
|
|